83% dintre bancile romanesti au lasat restantierii pe mana recuperatorilor!

83% dintre bancile romanesti au lasat restantierii pe mana recuperatorilor!

Aproximativ 83% din bancile din Romania si 80% dintre bancile din Europa Centrala si de Est- ECE vand sau urmeaza sa vanda din creantele lor restante. Aproape toate bancile intervievate din regiune coordoneaza si executa activitatile de colectare pe segmentul de retail din sediul lor central. Prima faza de recuperare a creantelor este in general

Aproximativ 83% din bancile din Romania si 80% dintre bancile din Europa Centrala si de Est- ECE vand sau urmeaza sa vanda din creantele lor restante. Aproape toate bancile intervievate din regiune coordoneaza si executa activitatile de colectare pe segmentul de retail din sediul lor central. Prima faza de recuperare a creantelor este in general gestionata in cadrul bancii, in timp ce doua treimi dintre jucatorii din regiune si 85% din Romania externalizeaza cel putin partial recuperarea restantelor mai vechi. Cele mai intalnite forme de comunicare cu clientii restanti sunt telefonul si scrisoarea, dar instrumentele mai eficiente din punct de vedere al costurilor, precum SMS-ul sau posta electronica sunt din ce in ce mai utilizate, se arata intr-un studiu Roland Berger dat luni publicitatii.

La studiu au participat 50 de banci din Europa Centrala si de Est (ECE), inclusiv Romania. "Gestiunea creantelor devine un segment foarte important al operatiunilor bancare, in ceea ce priveste costurile si profitabilitatea, si totusi subiectul nu este unul foarte dezbatut in piata", comenteaza Patrick Desmarès, secretar general al EFMA. Analiza comparativa a bancilor din ECE in ceea ce priveste procesele lor de colectare, cadrul organizational, practicile de masurare a performantei si infrastructura de suport, arata diferente notabile. "Acest studiu releva nevoia acuta de imbunatatire a proceselor pentru unii jucatori din regiune, pentru a tine pasul cu practicile de succes."

Cele mai utilizate mijloace de comunicare cu clientii restanti sunt inca telefonul si scrisoarea. Totusi, se observa tendinta din ce in ce mai accentuata de utilizare a instrumentelor eficiente din punct de vedere al costurilor, precum SMS-urile sau posta electronica, pe care doua treimi dintre bancile din regiune le aplica in plus fata de comunicarea telefonica sau postala. In Romania aceste instrumente sunt mult mai larg raspandite, 100% din bancile respondente utilizandu-le pe langa formele de comunicare.

 

Banca te suna, insistent!

Surprinzator insa, desi se bazeaza mult pe contactele telefonice, numai o treime dintre jucatorii din regiune au implementata o tehnologie avansata de call center. In Romania acest nivel este mult mai ridicat, 67% dintre respondenti avand un astfel de sistem pus la punct.

 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos