MasterCard Worldwide a anuntat primele rezultate ale studiului legat de programul MasterCard Worldwide Centers of Commerce ™, care urmareste sa ofere date privind modul in care orasele importante influenteaza economia globala. De asemenea, a fost realizat primul Index MasterCard Worldwide Centers of Commerce ™, cea mai complexa analiza realizata pana in prezent ce contine date legate de modul in care orasele indeplinesc functiile importante care conecteaza pietele si comertul la nivel global.
Index-ul, realizat de o serie de economisti importanti, enumera si ierarhizeaza 50 de Centre ale Comertului, intr-un clasament bazat pe sase directii de masurare, ce contin peste 100 de criterii. Londra se situeaza pe primul loc, urmata de New York, Tokyo, Chicago si Hong Kong. Urmatoarele clasate sunt Singapore, Frankfurt, Paris, Seoul si Los Angeles. Raportul complet este disponibil pe www.mastercardworldwide.com.
“O conditie esentiala a succesului in economia globala o reprezinta intelegerea in profunzime a modului in care orasele sunt conectate si a manierei in care se dezvolta,” spune Robert W. Selander, Presedinte si Chief Executive Officer, MasterCard Worldwide. “Programul Worldwide Centers of Commerce raspunde acestei nevoi, identificand si oferind date importante legate de caracteristicile si trasaturile comune ale oraselor, care influenteaza cel mai mult comertul global.”
O data cu Worldwide Centers of Commerce Index, MasterCard a difuzat si un raport denumit “Dinamica Oraselor Globale si a Comertului Global.” Raportul include comentarii suplimentare ale expertilor, legate de rolul important pe care orasele il joaca in conectarea retelelor care faciliteaza comertul global. Raportul este disponibil pe www.mastercardworldwide.com. in lunile urmatoare, vor fi difuzate si alte rapoarte ca parte a acestei initiative, inclusiv un index care masoara ritmul si scopul schimbarilor care au loc in fiecare oras identificat in Worldwide Centers of Commerce Index. De asemenea, un index aditional va contine date despre Centre ale Comertului aflate in stadiul de dezvoltare.
“Tendinta comertului de a deveni tot mai axat pe informatie si mai putin pe tangibil, a subliniat rolul pe care il au orasele in ziua de astazi, pozitionandu-le ca pe niste centre complexe, care alimenteaza economia globalizata si ofera legaturi prin care comertul global se realizeaza,” spune Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Economic Advisor, MasterCard Worldwide. “Acest studiu ofera date pretioase privind orasele care formeaza nucleul comertului global, dar si factorii care alimenteaza comertul in fiecare dintre ele.”
Rezultate
Londra: Liderul mondial al Centrelor Comertului. Cu un mediu de afaceri flexibil, legaturi financiare puternice la nivel global si un nivel ridicat al comertului international si turismului, Londra se situeaza pe primul loc in Worldwide Centers of Commerce Index. Orasul devanseaza New York-ul in patru din cele sase directii de masurare si inregistreaza un punctaj semnificativ mai mare fata de alte orase europene.
Factori economici nationali si reglementari ale pietei pozitioneaza New York-ul in urma Londrei. Considerata odata capitala financiara incontestabila a lumii, orasul New York cedeaza Londrei un criteriu de masurare important – cel privind tranzactiile financiare, pentru ca reglementarile pietei financiare din New York afecteaza volumul de tranzactionari. Scorul obtinut de New York este, de asemenea, influentat de impactul mai putin stabil al economiei Statelor Unite si de volatilitatea mai ridicata a monedei americane.
Finantele si inovarea plaseaza Chicago pe locul doi in Statele Unite. Al patrulea centru important al comertului global, devansand orasele Hong Kong si Los Angeles este Chicago, bursele de marfuri pozitionand orasul pe un loc inalt in materie de tranzactii financiare, in timp ce institutiile sale de invatamant ii aduc un punctaj mare in materie de inovatie.
Cele mai comode locuri pentru afaceri: Montreal, Toronto si Vancouver. Un puternic sistem national de sanatate, infrastructura excelenta, trafic redus si acces usor la transportul in comun au facut ca Montreal, Toronto si Vancouver sa fie orasele cele mai atractive pentru afaceri.
Punctul de intrare in Europa pentru afacerile din America de Sud, Madrid este un lider financiar. Madrid se situeaza pe locul 16 la nivel global si pe locul sase in Europa, cresterile fiind influentate de o piata puternica de obligatiuni, inflatie scazuta si nivel scazut al PIB-ului si al variatiei ratei de schimb.
Diferentele economice dintre Europa de Est si Europa de Vest se mentin. Clasat pe ultimul loc intre orasele din Vestul Europei, Roma, are aproape acelasi punctaj ca si Budapesta, care a obtinut cel mai bun punctaj intre orasele din Europa de Est, diferenta care este prezenta la toate cele sase criterii de masurare.
Puterea economica a orasului Tokyo il situeaza in topul regiunii Asia - Pacific. Tokyo, liderul regional si numarul trei la nivel global, aduce ca puncte forte indicele Nikkei 225, cel mai mare numar de brevete de inventie din lume si reprezinta al doilea centru de transport aerian dupa Hong Kong.
“Tigrii Asiatici” in primele zece pozitii. Hong Kong, Singapore si Seoul se afla in primele zece Centre ale Comertului. Seoul a obtinut un scor mare pentru sistemul sau de educatie si numarul de brevete inregistrate, in timp ce Hong Kong si Singapore au realizat scoruri mari pentru climatul de afaceri puternic si pozitia inalta pe care o ocupa in reteaua globala financiara. Singapore a inregistrat un scor mare pentru politicile guvernamentale care faciliteaza afacerile internationale si comertul.
Climatul puternic de afaceri face ca Dubai sa fie lider in Orientul Mijlociu. Cel mai important nod de transport aerian si de marfa din regiune, Dubai are si un climat de afaceri flexibil, ideal pentru companiile in crestere.
America Latina devine din ce in ce mai globala si mai competitiva. Trei orase din America Latina se afla printre cele 50 de orase din Worldwide Centers of Commerce, fapt care indica rolul in crestere pe care regiunea il are in economia globala.
Metodologie
Worldwide Centers of Commerce Index este o compilatie de studii realizate de o comisie formata din opt experti independenti, specializati in economie, dezvoltare urbana si stiinte sociale care predau la universitati si institutii de cercetare renumite in intreaga lume. Comisia este condusa de Dr. Hedrick-Wong. Pentru a realiza indexul, comisia a identificat mai intai 63 de orase din intreaga lume ce au indeplinit criteriile lor initiale.
Orasele au fost clasificate in functie de sase dimensiuni:
Mediul legal si politic
Stabilitatea economica
Usurinta in afaceri
Fluxul financiar
Centru de afaceri
Generare de noi cunostinte / flux informational
Studiul a implicat masurarea unui numar de indicatori relevanti si sub-indicatori care combina date privind procedurile specifice fiecarei regiuni, costuri si rating-uri, dar si criterii legate de calitatea vietii, acces la tehnologie, gradul de ocupare a orasului, logistica. in total, timp de patru luni, comisia a evaluat sase dimensiuni, 41 de indicatori si peste 100 de sub-indicatori pentru a realiza un Index al fiecarui oras, proces care a insemnat mai mult decat metodele traditionale utilizate pentru a masura activitatea financiara si de afaceri la nivel mondial.
Despre Consiliul Worldwide Centers of Commerce
Conducatorul programului Centre ale Comertului este Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Economic Advisor, MasterCard Worldwide. Cu peste 25 de ani de experienta ca si economist, strateg de afaceri si scriitor, Hedrick-Wong este unul dintre cei mai importanti experti privind tendintele economice din Asia si a consiliat numerosi directori si membri ai Consiliilor de Administratie din peste 50 de companii globale. Hedrick-Wong a format o comisie alcatuita din experti in economie, dezvoltari urbane si stiinte sociale care sa-l ajute sa realizeze acest studiu.
Despre MasterCard Worldwide
MasterCard Worldwide promoveaza comertul global, oferind o legatura economica esentiala intre institutiile financiare, companii, posesori de carduri si comercianti, in intreaga lume. in tripla sa calitate de francizor, procesator si consilier, MasterCard dezvolta si sustine solutii de plata, proceseaza peste 16 miliarde de tranzactii in fiecare an si ofera analize specializate si servicii de consultanta catre institutiile financiare care ii sunt cliente si catre comercianti. Prin intermediul marcilor sale MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, MasterCard Worldwide ofera servicii clientilor si companiilor din peste 210 tari si teritorii. Pentru mai multe informatii accesati: www.mastercardworldwide.com.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro