credius.ro

Mai multe banci preschimba cardurile utilizate in Spania

20 octombrie 2009

Mai multe banci din Romania au decis sa blocheze temporar, pana la preschimbare, cardurile clientilor care au vizitat Spania de la inceputul acestui an, in urma unor alerte privind suspiciuni de fraudare transmise de operatorii internationali Visa si MasterCard. "Nu putem face comentarii privind detaliile acestei investigatii, dar Visa Europe a fost informata cu privire la o posibila problema in Spania. Detaliile nu au fost confirmate inca, dar nu credem ca problema tine de Visa. Asa cum se intampla in mod normal in astfel de situatii, am contactat o serie de banci membre pentru a le aduce la cunostinta situatia si unele dintre acestea pot hotari sa ia masuri de precautie", se arata in raspunsul transmis agentiei MEDIAFAX de Visa Europe.

In astfel de situatii, operatorii internationali au obligatia sa sprijine investigatiile aflate in derulare si sa anunte bancile membre cu privire la rezultatele obtinute, astfel incat acestea sa poata lua masuri de protejare a posesorilor de carduri. "Detinatorii de carduri care sunt victime nevinovate ale acestei fraude isi vor primi banii inapoi, in functie de conditiile si termenii bancii lor. Recomandam detinatorilor de carduri care au suspiciuni ca au fost expusi la frauda sa isi urmareasca atent conturile si sa raporteze bancii lor orice activitate neobisnuita", se mai spune in raspunsul Visa Europe.

Visa Europe precizeaza ca monitorizeaza in permanenta datele procesate prin sisteme Visa si confirma faptul ca sistemele sale nu au fost compromise. "Posibilitatea ca date privind tranzactiile sa fi fost expuse apare, de regula, atunci cand datele la care a avut acces un tert (de exemplu, un comerciant sau un procesator) au fost compromise", explica oficialii Visa.

ING Bank a confirmat ca a primit alerte privind posibile fraude in Spania, la fel ca si alti emitenti din tara si strainatate. Desi nu s-a inregistrat nici o frauda pe cardurile ING, banca a procedat la blocarea cardurilor, anuntarea posesorilor si inlocuirea de urgenta a cardurilor sesizate, ca o masura de protectie a clientilor. "Regretam neplacerile create clientilor prin aceasta masura, dar trebuie sa inteleaga ca este o decizie luata pentru protejarea fondurilor existente pe aceste carduri. Procesul de inlocuire a cardurilor a inceput si se va finaliza intr-un timp cat mai scurt", a declarat pentru MEDIAFAX directorul de Carduri al ING Bank Romania, Adrian Apolzan. Conform procedurilor, organizatiile internationale de carduri transmit de fiecare data cand apare o potentiala tentativa de fraudare a unor carduri in terminale ATM sau POS,o alerta catre toate bancile emitente ale caror carduri au efectuat tranzactii in respectivele terminale.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro