La orizont… noi tepe gen MTS Leasing

La orizont… noi tepe gen MTS Leasing

"Sa se revizuiasca primesc… dar sa nu se schimbe nimic", cam asa stau lucrurile si in privinta noii legi ce reglementeaza activitatea institutiilor financiare nebancare, incropita de BNR si Ministerul Finantelor. Cel mai important motiv pentru care s-a simtit nevoia unei Legi a IFN-urilor a fost eliminarea posibilitatii unor noi tunuri financiare, de genul MTS

"Sa se revizuiasca primesc… dar sa nu se schimbe nimic", cam asa stau lucrurile si in privinta noii legi ce reglementeaza activitatea institutiilor financiare nebancare, incropita de BNR si Ministerul Finantelor. Cel mai important motiv pentru care s-a simtit nevoia unei Legi a IFN-urilor a fost eliminarea posibilitatii unor noi tunuri financiare, de genul MTS Leasing. "Acest deziderat a ramas nerezolvat. Am putea intalni in continuare situatii de genul MTS Leasing, pentru ca legea nu spune … nimic despre reprezentantele firmelor straine in tara noastra", a avertizat Bogdan Apahidean, presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania.

BNR a sfidat propunerile societatilor de leasing privind Legea IFN-urilor

Chiar daca societatile de leasing au inaintat Bancii Nationale si Ministerului Finantelor o serie de propuneri privind reglementarea activitatii institutiilor financiare nebancare, "Legea IFN" a fost alcatuita fara a se tine seama de acestea.

"Din pacate Legea IFN, asa cum a fost conceputa, nu a tinut seama de propunerile noastre. Aceasta avantajeaza firmele mari si puternice si poate conduce la falimentarea unor firme mici si mijlocii", a precizat oficialul asociatiei.

Consiliul Director al ASLR considera ca actul normativ ar putea aduce prejudicii societatilor de leasing si activitatii de leasing pe ansamblu, fapt pentru care a inaintat Bancii Nationale o scrisoare in care-si anunta disponibilitatea de a sprijini specialistii Bancii Centrale la redactarea normelor de aplicare a legii.

"Suntem in asteptarea deciziei BNR", a mai spus Bogdan Apahidean. Domnia sa a evidentiat ca reglementarea pietei leasing-ului impusa de BNR este necesara fiind sustinuta in egala masura si de ASLR.

"In repetate randuri ASLR a solicitat BNR sa acorde o mai mare atentie pietei de leasing, care a inceput sa capete o mare dezvoltare: de la 128,5 milioane euro in 1998 la peste 2,2 miliarde euro in 2005. In acest sens, ASLR – in calitate de membra Leaseurope, a pus la dispozitia BNR informatii cu privire la reglementarea pietei de leasing in diverse tari vest europene, membre Leaseurope. Am propus, de asemenea, o seama de solutii venite din partea membrilor nostri, care se confrunta cu o serie de probleme practice si sunt interesati sa desfasoare activitatea de leasing intr-un cadru organizat si transparent", a conchis presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania.

Detalii privind piata leasing-ului in 2005 si previziunile pentru anul in curs.

Cornel Dinu
cornel.dinu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos