
Grupul Allianz a publicat astăzi rezultatele financiare înregistrate în primele nouă luni din 2025 și estimări pentru performanțele la final de an. Câteva cifre cheie referitoare la activitatea grupului, mai jos.
Performanțe în primele 9 luni din 2025:
Creștere solidă și diversificată pe toate liniile de business și profit operațional record.
Venituri totale de 141,2 miliarde de euro în primele nouă luni din 2025, în creștere cu 8,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu contribuții importante din toate segmentele de business.
Profit operațional în creștere cu 10,4% până la 13,1 miliarde de euro, la cel mai ridicat nivel înregistrat istoric pentru primele nouă luni, atingând 82% din profitul mediu estimat pentru întreg anul.
Profit net atribuit acționarilor de 8,4 miliarde de euro, în creștere cu 10,5% față de primele nouă luni din 2024. Ajustat după provizionul fiscal unic aferent vânzării deținerii grupului în joint-venture-urile din India și după câștigul din vânzarea participației în joint venture la UniCredit, profitul net de bază atribuit acționarilor a crescut cu 8,3%.
Venit per acțiune (EPS) în creștere cu 12,2% până la 21,43 euro. După ajustarea cu provizionul fiscal și câștigul din vânzările menționate, venitul per acțiune a crescut cu 9,9%.
Randament anualizat al capitalurilor proprii (RoE) excelent, de 18,5%, respectiv 18,2% după ajustări.
Rată de solvabilitate (Solvency II) solidă, de 209%, cu capacitate excelentă de generare de capital.
Perspective pentru 2025:
Pentru întreg anul 2025, grupul Allianz estimează un profit operațional de cel puțin 17 miliarde de euro, nivel care reprezintă limita superioară estimată, de 16 miliarde de euro ± 1 miliard de euro. Cel mai probabil, profitul operațional la finalul anului se va cifra între 17 și 17,5 miliarde de euro.
Programul de răscumpărare de acțiuni de până la 2 miliarde de euro, anunțat în 27 februarie 2025, a fost complet finalizat în septembrie 2025.
Oliver Bäte, CEO al Allianz SE: „Allianz a generat încă o dată rezultate record, o performanță posibilă datorită nivelurilor excepționale de încredere în brand, de loialitate a clienților și de motivație a angajaților. Alături de pârghiile noastre de creștere inteligentă și de reziliență, vom continua să menținem atenția asupra productivității pentru a genera și mai multă valoare pentru clienții noștri. Soluțiile accesibile de protecție rămân esențiale pentru prosperitate economică incluzivă, iar la Allianz rămânem dedicați să asigurăm un viitor în care cât mai mulți oameni pot avea acces la protecția și liniștea pe care le oferă produsele și serviciile noastre.”
Articol furnizat de KomuniK - Comunicate de presa
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro