credius.ro

CEC vrea sa-si schimbe si parul si naravul

24 mai 2007

Ne-am obisnuit sa privim CEC ca pe o banca imbatranita, depsasita de evenimentele din piata bancara moderna. Ei bine, noua conducerea (ca si cea anterioara, intr-o anumita masura!) isi propune sa schimbe acest lucru pana la sfarsitul lui 2009. Recent numitul presedinte Radu Gratian Ghetea, care detine si sefia Asociatiei Romane a Bancilor, vorbeste despre imbunatatirea produselor si serviciilor, a calitatii personalului, fidelizarea clientelei existente si atragerea de noi clienti, precum si schimbarea imaginii.

Radu Ghetea recunoaste ca actuala clientela a CEC este imbatranita, fidelii bancii fiind persoanele „mature”, de varsta a doua si a treia. In noua strategie, un obiectiv important va fi si atragerea de clienti din categoria tinerilor, in pararel cu un proces de fidelizare. Pentru acest lucru este nevoie de o noua imagine, de un proces de rebranding, proiect in care s-a facut deja cativa pasi. El va fi demarat oficial saptamana viitoare. Rebrandingul la CEC va presupune schimbarea siglei, cea noua urmand sa apara in lunile urmatoare. Presedintele Ghetea spune insa ca promovarea CEC cu noua imagine va incepe de abia anul viitor. Ca si in cazul BCR, unde noua imagine „stralucitoare” a bancii promisa de oficialii Erste la preluarea bancii intarzie sa apara, si la CEC va trebuie sa asteptam multe luni pana cele 1.400 de unitati vor avea o noua (si mai interesanta, speram!) identitate vizuala. Numele, adanc inradacinat in constiinta romanilor, va ramane neschimbat, insa va fi cuprins intr-un nou mesaj, dupa cum a dat de inteles Radu Ghetea. Domnia sa spune ca se va investi mai mult in promovare, in conditiile in care banca are multe produse si servicii foarte competitive pe piata, atat din punctul de vedere al calitatii, cat si al pretului. „Avem produse cu costuri atractive, dar care nu prea au avut parte de publicitate. Intentionam sa promovam mai eficient aceste produse”, declara Radu Ghetea.

Presedintele CEC a explica ca strategia strategia bancii se intinde pana in 2011 si va cuprinde trei faze, care vor fi demarate in acelasi timp, de la 1 iunie. In final, CEC vrea sa ajunga la o cota de de piata de aproape 6% pe active si credite, in timp ce pe depozite cota vizata in urmatorii 4 ani este de 7-8%. Va face acest lucru in primul rand tintind populatia si IMM-urile din zona rurala si orasele cu mai putin de 50.000 de locuitori, acolo unde prezenta celorlalte banci este redusa. „CEC trebuie sa fie lider pentru operatiunile bancare desfasurate de clientela din segmentul tinta”, a subliniat Radu Ghetea.

Prima faza a proiectului, care se va finaliza in 2009, presupune eficientizarea si modernizarea bancii, precum si fidelizarea clientelei. Aceasta parte a strategiei cuprinde obiective precum atingerea (si chiar depasirea in unele cazuri!) a valorilor medii ale pietei privind productivitatea salariatilor, calitatea personalului, numarul si volumul operatiunilor pe salariat, raportul cost/venituri, costul produselor si serviciilor si diversificarea acestora. „In 2009 vrem sa fie o diferenta cat mai mica intre modul de operare al CEC si celelalte banci”, a subliniat Radu Ghetea.

Obiectivele sunt ambitioase. Realitatea arata ca CEC are 1.400 de sucursale si 7.000 de angajati si intentioneaza sa creasca mai repede decat piata si sa obtina indicatori de eficienta comparabili cu celelalte banci, in conditiile unei concurente tot mai acerbe. Radu Ghetea este increzator ca tintele vor fi atinse. Acesta arata ca restructurarea nu se va realiza prin reducerea numarului de angajati si a celui de unitati. „Vom gasi un echilibru intre cota de piata si eficientizare”, spune presedintele CEC, adaugand ca avantajul bancii este acela de a fi prezenta in locuri in care ceilalti jucatori nu sunt.

Astfel ca banca si-a propus sa devina lider in finantarea populatiei si firmelor din zonele rurale si orasele mici, incercand insa sa conteze si in sectoare precum cel corporate. Intr-o anumita masura, a explicat Ghetea, este vorba de o separare a CEC de piata, atat din punct de vedere al clientelei, dar si al produselor. Radu Ghetea spune CEC se va axa pe produsele in moneda nationala, fie ca e vorba de leu acum sau euro mai tarziu, in conditiile in care piata este acum una a valutei. „Vrem sa diversificam produsele pe acest segment, unde celelalte banci nu au forta noastra.Vrem sa dezvoltam produse noi, sprecifice clientelei tinta. Vom fi prezenti si in sectoare in care avem mai putine sanse, precum cel corporate”, a precizat Radu Ghetea.

De asemenea, CEC si-a propus sa „penetreze”, dupa cum a subliniat presedintele bancii, si piata IMM-urilor. „Vrem sa penetram piata IMM-urilor si sa acaparam cat mai mult din aceasta piata imensa”, declara Radu Ghetea. Acest obiectiv este parte a fazei a doua a strategiei, prin care banca urmareste preluarea unei parti substantiale a afacerilor din mediul rural si din cel urban cu populatie sub 50.000 de locuitori. Potrivit presedintelui Ghetea, acest segment de clientela reprezinta aproximativ 63% din populatia tarii. In aceste conditii, obiectivul CEC este pozitia de lider ca banca pentru populatie. „Nu ne retragem insa din mediul urban”, a punctat Radu Ghetea. Acesta a aratat ca banca nu va mai deschide insa unitati in orasele mari, acolo unde se concentreaza toti jucatorii pietei bancare.

In paralel cu aceasta dezvoltare si restruturare, conducerea bancii subliniaza ca se va desfasura un proces de consolidare, astfel incat banca sa atinga tintele in ceea ce priveste cota de piata. „In urmatorii trei ani activele bancii trebuie sa creasca de trei ori pentru atingerea obiectivelor”, a declara Radu Ghetea, explicand ca acesta este ritmul necesar pentru a creste mai repede decat piata.

Bogdan Popescu
[email protected]
 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro