credius.ro

Ce banci detin suprematia la cardurile de credit

13 februarie 2007

Pe piata cardurilor de credit se duce o lupta pentru detinerea suprematiei. Nu doar prin paleta de produse oferite, cat si prin volumul vanzarilor. In conditiile in care la sfarsitul anului existau in jur de 400.000 de carduri de credit bancare emise, sunt cateva banci care si-au infipt bine radacinile in aceasta piata. “Pana in prezent au fost emise peste 9.000.000 de carduri. In ceea ce priveste cardurile de credit,  au fost emise peste un milion de astfel de instrumente de plata, dintre care aproximativ 650.000 nebancare”, precizeaza Sergiu Cone, director asociat No-Cash.ro.

Cursa pentru suprematie se duce intre BCR si Raiffeisen Bank, care impreuna au vandut peste 300.000 de carduri de credit, reprezentand  mai bine de 70% din aceasta piata. Cu aproape 170.000 de carduri, BCR alearga umar la umar cu Raiffeisen, care a emis 165.000. BCR a mizat mult pe cardurile cobranded cu marile magazine de electrocasnice, avand parteneriate cu ALtex, Depozitul de calculatoare, Ultra PRO, Praktiker si Media Galaxy. Aceste carduri au reprezentat doua treimi din totalul instrumentelor de plata emise de cea mai mare banca din Romania. Din 2005 pana acum, BCR a reusit sa-si dubleze numarul de carduri de credit vandute.

La randul sau,  Raiffeisen Bank a mizat pe parteneriatul cu Vodafone, din care a rezultat un card de credit co-branded. "Raiffeisen Bank considera in continuare cardul de credit un produs strategic si suntem preocupati sa-l promovam ca atare. Foarte curand vom introduce noi servicii pentru toate cardurile de credit si vom continua sa imbunatatim aceste produse adaptandu-le nevoilor clientilor. Vom incuraja folosirea cardurilor de credit la comercianti si in acest sens vom continua sa avem campanii de promovare si vom actiona in directia majorarii numarului de comercianti acceptanti", ne-a declarat Titi Stoenescu, director de carduri, Raiffeisen Bank.

Din urma vin doua banci cu ambitii mari pe acest segment - Banca Transilvania si CEC. Ambele si-au stabilit ca la sfarsitul lui 2007 sa ajunga la 100.000 de carduri de credit. Banca Transilvania detine in prezent in jur de 60.000 de carduri de credit, iar CEC 27.000.

Cu peste 5.000 de carduri de tip 'gold', Banca Transilvania detine 25% din piata Premium. “Ne-am propus obiective ambitioase pe segmentul de credit carduri pentru 2007: sa depasim cifra de 100.000 carduri de credit emise, la care se vor mai adauga cateva produse co-branded pe care le vom anunta la momentul potrivit. Pe segmentul Premium, ne-am propus sa ajungem la 8.000 carduri Visa Gold si 500 carduri Platinum”,  precizeaza Gabriela Nistor, director retail banking, Banca Transilvania. 

Desi lansat in mai 2006, cardul de credit emis de CEC, a reusit sa atraga printr-un raport excelent calitate/pret, fiind considerat cel mai avantajos card de credit de pe piata. “CEC a intrat relativ tarziu pe piata cardurilor din Romania, o piata extrem de dinamica si caracterizata de o concurenta acerba, in special pe segmentul cardurilor de credit. Evident ca nu este tocmai usor sa patrundem si sa ne impunem pe o piata dominata de “greii” industriei de carduri din Romania, banci care ofera carduri de aproape 10 ani si au deja in portofoliu milioane de carduri de debit si sute de mii de carduri de credit”, aprecieaza Eduard Possler, director Directia Generala Carduri din cadrul CEC.

In plutonul fruntas se mai afla si Bancpost, singura banca care emite carduri de credit sub sigla American Express.  Din septembrie 2006 au fost introduse si cardurile Visa, ambele produse insumand  peste 9.500 de carduri. Insa, totalul cardurilor de credit active de la Bancpost este de 399.500, Bancpost preferand sa vanda cea mai parte a cardurilor de credit prin intermediul Euroline Retail Service (ERS). Pentru 2007, Bancpost si-a propus sa emita peste 80.000 de carduri de credit.    

Chiar daca se afla in esalonul doi, cu un numar de 7.600 de carduri, OTP isi incearca si ea norocul cu un produs inedit, “fuel card”. Este primul parteneriat dintre o banca si un distribuitor de carburanti din Romania, MOL.  

In iunie 2006, Finansbank avea emise 99.500 de carduri. Potrivit presedintelui bancii, Tamer Oazatakul, in 2007 se asteapta o crestere a numarului de carduri emise la 500.000. Produsul vedeta al Finansbank este cardul de credit CardFinans Avantaj care ofera avantajul cumparaturilor cu plata in rate.

In ceea ce priveste BRD, banca detine peste 650.000 de carduri de credit si carduri de debit cu componenta de credit, acestea din urma reprezentand majoritatea portofoliului.

Cosmin Meleaca
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro