Jack Trout, parintele pozitionarii si unul dintre cei mai mari strategi de marketing din lume, le-a vorbit, la finalul saptamanii trecute, celor aproape 300 de antreprenori participanti la conferinta organizata cu acest prilej, despre strategii de pozitionare ale companiilor locale, in lupta cu corporatiile multinationale.
Evenimentului Anului 2007 a fost organizat in Bucuresti, de Clubul Intreprinzatorului Roman (CIR), fondat de Banca Transilvania. Aceasta conferinta se integreaza in strategia adoptata de Club, de a oferi in permanenta traininguri si consultanta pentru membrii sai, in intreaga tara. Manifestarea s-a adresat mai ales firmelor mici si mijlocii, tuturor celor care au dorit sa stie cum pot vinde mai mult sau mai scump, bazandu-se pe ideea ca, in spatele unei afaceri de succes, trebuie sa fie conceputa o strategie, cu elemente pe are alte companii nu le-au avut în vedere.
Jack Trout afirma: “A fost o bucurie sa ma reintorc in Romania si sa ma intalnesc cu intreprinzatorii de aici. Am gasit un mediu economic in plina dezvoltare, oameni de afaceri informati si foarte interesati de cum anume pot avea succes in noul mediu de business local, care - inevitabil - devine mai aglomerat si mai dur. Atat pe durata conferintei Clubului Intreprinzatorului Roman, dar mai ales a workshop-ului, am constatat cu satisfactie ca exista entuziasmul si, mai ales, deschiderea necesara unei dezvoltari de succes pe termen lung. Prin urmare, ceea ce-i ramane de facut fiecarei companii romanesti este sa-si gaseasca directia potrivita si sa o urmeze cu consecventa”.
Jack Trout este presedintele companiei Trout & Partners, cu sediul in SUA, care este specializata in servicii de consultanta de marketing, cu 23 de reprezentante in toata lumea, printre care si Romania. Este autorul unor carti de prestigiu, precum: “Diferentiaza-te sau mori”, “Pozitionarea – lupta pentru un loc in mintea consumatorului”, “Marketingul – un camp de lupta” sau “Cele 22 de legi imuabile ale marketingului”.
“Globalizarea transforma companiile mari in companii si mai mari. Singurul mod in care le poti face fata este specializarea. Nu exista cale de mijloc. Companiile multinationale au puterea sa elimine orice le-ar sta in cale, insa nu au flexibilitatea necesara pentru a elimina specialistii. Companiile locale trebuie sa joace acest rol. Cu cat mai repede si mai coerent, cu atat mai bine” adaugă Trout.
Clubul Intreprinzatorului Roman si Banca Transilvania sprijina spiritul antreprenorial romanesc. Un astfel de eveniment, pe langa faptul ca a fost o intalnire memorabila, poate schimba conceptia antreprenorilor cu privire la abordarea afacerilor locale, alegand cai noi, pe care altii nu le-au abordat.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro