Piata cardurilor din Romania se apropie, probabil, de circa zece milioane de unitati, a apreciat, marti, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea, la seminarul "Cards Forum", organizat de Finmedia. Numarul de carduri din Romania se situa, la finele anului trecut, la 9,04 milioane de unitati, in urcare cu 26% fata de 2005.
"Ne apropiem de ceea ce se intampla in tarile civilizate din Europa, adica utilizarea mai mica a numerarului", a afirmat Ghetea.
Cu toate acestea, Romania se afla mult in urma fata de restul statelor europene in privinta numarului de terminale POS si acceptarea cardurilor, potrivit unei statistici prezentata de Paul Campbell, vicepresedinte al Diviziei Dezvoltare Business si Acceptare Carduri pentru zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), in cadrul companiei First Data International.
"Potentialul de dezvoltare a pietei cardurilor din Romania este fenomenal, iar bancile isi vor revizui obiectivele strategice in urmatoarea perioada, intrucat acceptarea cardurilor poate fi o activitate foarte profitabila, cu risc limitat", a spus Campbell.
First Data International, furnizor mondial de solutii de plata si comert electronic care desfasoara operatiuni in peste 200 de tari, a obtinut anul trecut venituri globale de 4,1 miliarde de dolari (3,26 miliarde euro) din activitati de acceptare a cardurilor, la un profit de 1,1 miliarde dolari (circa 875 milioane euro).
MasterCard, a doua companie de carduri din lume, a emis anul trecut, in regiunea europeana, 15 milioane de carduri co-branded si de tip "affinity", care vizeaza fidelizarea clientilor prin acordarea de bonusuri, a afirmat Denisa Mateescu, General Manager Southeastern Countries in cadrul firmei.
In 2006, emitentul de carduri a aprobat 3.000 de programe co-branded, ajungand la un numar de 20.000 de programe la nivel global. Segmentul de retail detine cea mai mare pondere in totalul parteneriatelor co-branded, cu o cota de 38%. MasterCard mai are astfel de parteneriate cu companii din domenii precum industria hoteliera, asigurari, auto si linii aeriene.
In Romania, MasterCard a lansat anul trecut noua programe co-branded, iar principalii parteneri provin din zonele de retail si telefonie.
ING Bank Romania detine in prezent peste 320.000 de carduri emise in parteneriat cu MasterCard si Visa, dintre care circa 200.000 de unitati sunt pe suport magnetic, iar restul reprezinta carduri cu cip, potrivit lui Adrian Apolzan, director al diviziei Retail Client Services din banca.
Institutia de credit a inceput, in luna februarie, procesul de migrare a cardurilor de pe banda magnetica pe cip, intrucat cele din urma au un grad sporit de securitate.
"Nu am inregistrat nicio pierdere pe cardurile cu cip, indiferent daca tranzactiile au avut loc in tara sau strainatate", a precizat Apolzan.
Sursa: Mediafax
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro